using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Merhaba Dünya");
Console.ReadKey();
}
}
}
- En üstte Using ile başlayan satırlar programımızın
hangi .NET dll’leri ve içindeki namespace’lerinin kullanıldığını
söylüyor. Namespace, verdiğimiz isimlendirmenin diğer kişilerin benzer
isimlendirmeleriyle karışmaması için kullanılan hiyerarşik bir gruplamadır.
- System kütüphanesi, .NET projelerinde en çok kullanılan kütüphanedir.
- Console.ReadKey(); kod bloğu açılan konsol uygulamamızın kendiliğinden açılıp kapanmasının önüne geçer.
- static
void Main(string[] args): Program sınıfı altındaki ilk ve tek
metodumuz. String[ ] args ile
belirtilen kısım ise bu metodun parametreleridir. Main, programın başlangıç
noktasını belirtir.
- Süslü parantezlerin { } içindeki alana scope
denir.
- Console.Write(“……”); ve Console.Writeline(“…..”);
ekrana bir şey yazdırmak için kullanılır. Write
fonksiyonu Writeline’dan farklı
olarak bir alt satıra geçmez.
- Eğer bir veri girişi yapılacaksa, WriteLine()’dan sonra verinin okunması
için ReadLine() kullanılmalıdır. ReadLine kullanıcı bir veri girip enter’a basana kadar
girilen veriyi okumamıza yarar. Örnek olarak aşağıdaki kodda bilgisayar bizden adımızı girmemizi istemektedir. Adımızı giriyoruz, ardından bilgisayar girdiğimiz adı bize gösteriyor.
Console.Write(“Adınızı Giriniz : “);
String ad= Console.Readline( );
Console.WriteLine(ad);
Console.ReadKey();
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder